JAK ZABEZPIECZYĆ PODWOZIE PRZED ZIMĄ?

Zima to trudny czas – nie tylko dla ludzi, zwierząt i roślin, ale także dla maszyn. Niskie temperatury, wilgoć, lód, sól drogowa i inne niekorzystne warunki sprawiają, że samochody wymagają odpowiedniej konserwacji przed nastaniem pierwszych śniegów. W zimowy czas najbardziej narażone na uszkodzenia i korozję jest podwozie pojazdu – co można zrobić, aby auto bez uszczerbku przetrwało najzimniejsze miesiące roku?

zabezpieczenie podwozia przed zima

Konserwacja rozpoczyna się od mycia

Przed właściwymi czynnościami konserwacyjnymi podwozie auta należy bardzo dokładnie umyć. W tym celu najlepiej skorzystać z kanału lub podnośnika, co pozwoli dotrzeć z łatwością do wszystkich zakamarków. Wykonywanie konserwacji z użyciem klasycznego lewarka jest możliwe, ale wymaga pracy w pozycji leżącej i jest dość męczące, co może negatywnie wpłynąć na końcowy efekt.

Do czyszczenia podwozia trzeba wymontować osłony i nadkola, aby nie pominąć powierzchni znajdujących się pod nimi, a które mogą okazać się idealnym miejscem do rozwoju ognisk korozji. Czyszczenie najlepiej wykonywać z użyciem myjki parowej lub ciśnieniowej – gorąca woda pozwoli usunąć niemal wszelkie zabrudzenia i ślady tłustych substancji.

Kolejną czynnością jest ocena stanu podwozia. Celem kontroli jest wykrycie ognisk korozji i ubytków wywołanych przez rdzę. Takie miejsca oczyszczamy z pomocą drucianej szczotki lub mechanicznego urządzenia – szlifierki lub wiertarki z odpowiednią końcówką. W przypadku poważnych uszkodzeń, konieczna będzie interwencja blacharza. Po dokładnym oczyszczeniu można przystąpić do zabezpieczania elementów, których nie chcemy pomalować środkiem konserwującym i rozpocząć właściwe zabezpieczanie podwozia.

Malowanie podwozia środkiem antykorozyjnym

Na pierwszy ogień powinien pójść układ wydechowy, który musi zostać pokryty specjalną farbą odporną na wysokie temperatury. Wszystkie elementy podwozia, które rozgrzewają się w czasie pracy muszą zostać pomalowane preparatami o odpowiedniej odporności na gorąco, gdyż inne środki będą się na nich wypalać i łuszczyć, powodując dodatkowe problemy i ograniczając skuteczność ochrony. Część wykonawców podobnych zabezpieczeń rezygnuje z zabezpieczenia tych rozgrzewających się elementów. Po pomalowaniu rur wydechowych i tłumików, czekamy na wyschniecie preparatu i zabezpieczamy je folią. Przykrycia wymagać będą też części układu hamulcowego oraz elementy układu kierowniczego. Powłokę antykorozyjną nakładamy na podwozie stosunkowo grubą warstwą – od 0,5 do 2 milimetrów. Na rynku dostać można środki zabezpieczające w postaci farby do nakładania pędzlem oraz w postaci aerozoli czy płynów do natryskiwania pistoletem ciśnieniowym. Natryskiwanie jest znacznie lepszą metodą – nie tylko skraca czas całej operacji, ale także pozwala na dokładniejsze pokrycie wszystkich zakamarków środkiem.

Kompleksowe zabezpieczenia podwozia

Decydując się na konserwację w warunkach domowych, ograniczamy koszty, ale czasami lepiej udać się z tym problemem do specjalistów. Warsztat to gwarancja kompleksowej obsługi, przy użyciu odpowiednich środków. Dodatkowym atutem skorzystania z usług dobrego warsztatu jest również możliwość zabezpieczenia elementów, które pozostają poza naszym zasięgiem – np. zamkniętych profili. To również idealne rozwiązanie dla osób, które nie posiadają odpowiednich umiejętności, wiedzy, doświadczenia lub czasu. Znacznie lepiej zapłacić nieco więcej specjaliście niż zmarnować cenne godziny i pieniądze przeznaczone na zakup preparatów i narzędzi, które nie przyniosą żadnych wymiernych efektów w postaci skutecznej ochrony podwozia przed korozją i zimowymi warunkami jazdy.

JAK MYĆ SAMOCHÓD ABY NIE PORYSOWAĆ LAKIERU?

Każda rysa na lakierze to problem dla prawdziwego miłośnika motoryzacji. Drobne zarysowania i zadrapania powstają głównie w wyniku działania warunków zewnętrznych, nieostrożnej eksploatacji lub… mycia samochodu. Czy to możliwe, że czynność skierowana na poprawę wyglądu auta może być przyczyną jego porysowania? Niestety tak – aby ochronić swoje auto przed podobnymi wypadkami warto dowiedzieć się, jak myć samochód, aby nie zarysować lakieru.

jak myc samochod zeby nie porysowac lakieru

Myjnia automatyczna – wróg numer 1?

Kiedy myjnie automatyczne pojawiły się w naszym kraju, stały się prawdziwym hitem. Niestety ich wady bardzo szybko wyszły na jaw i aktualnie powstaje ich coraz mniej. Zaletą takiego rozwiązania jest w praktyce jedynie szybkość całej operacji oraz – w niektórych wypadkach – możliwość umycia podwozia z soli drogowej. Dlaczego nie warto – bez wyraźnej potrzeby – korzystać z automatycznej myjni? Przede wszystkim dlatego, że samochód jest wyczyszczony zwykle niedokładnie. Z powierzchni lakieru zanieczyszczenia usuwane są całkiem przyzwoicie, ale zakamarki wciąż wymagają poprawek. Dodatkowo szczotki w myjniach automatycznych mogą być pełne zanieczyszczeń z poprzednich aut, a to właśnie może prowadzić do uszkodzenia lakieru. Drobinki brudu działają jak papier ścierny, a stosunkowo duży nacisk szczotek automatycznych powoduje, że na lakierze powstają koliste, wyraźne rysy. Pewne światło w tunelu pojawiło się, gdy na lepszych myjniach zaczęto używać szczotek z miękkiego materiału.

Myjnia bezdotykowa – dobre rozwiązanie dla zapracowanych

W myjniach bezdotykowych czyszczeniem zajmuje się człowiek – to znacznie lepsze rozwiązanie niż zdanie się na bezduszną maszynę. Po pierwsze uzyskamy znacznie lepszy efekt, gdyż metody stosowane w takich zakładach, pozwalają na pozbycie się zanieczyszczeń także z zakamarków i szczelin samochodu. Po drugie mamy pewność, że żadna szczotka nie będzie szorować po lakierze i rysować jego powierzchni. Trzecią zaletą jest to, że żaden automat nie urwie nam lusterka, anteny czy innego elementu wyposażenia, co czasami ma miejsce w myjniach zautomatyzowanych. Czy jest to rozwiązanie idealne? Nie do końca – w myjniach bezdotykowych zagrożeniem mogą być chemiczne detergenty stosowane do mycia oraz stosowanie myjek ciśnieniowych. Częste stosowanie takich metod czyszczenia może nie być dobre dla lakieru.

Mycie ręczne – idealny sposób na walkę z rysami?

Pozostaje jeszcze opcja ręcznego mycia samochodu. Z pewnością jest to sposób najbardziej finezyjny, ale czasochłonny. Czy jest to jednak metoda bezpieczna dla lakieru? Owszem, ale pod warunkiem, że do całej czynności podejdziemy z głową. W myciu ręcznym ważne są detale. Do takiej czynności warto przygotować sobie miękkie, czyste ściereczki z mikrofibry i unikać stosowania gąbek, w których łatwo utykają ziarenka piasku. Częste płukanie ściereczek jest tak samo ważne, jak materiał z którego są wykonana – wszystko w celu uniknięcia zarysowania drobinkami brudu, który pozostaje na ich powierzchni i działa jak ścierniwo. Warto również odpowiednio się ubrać do pracy – na nic dbałość o czystość szmatek, jeżeli w czasie mycia dachu zarysujemy drzwi ostrą końcówką ekspresu bluzy lub metalowym guzikiem przy mankiecie. Dbając o szczegóły można zapewnić sobie idealne warunki, w których czyszczenie nie zaszkodzi powłoce lakierniczej.

JAK CHRONIĆ LAKIER PRZED SŁOŃCEM?

Wydawać by się mogło, że jedynie mróz, sól drogowa i ciągłe opady deszczu oraz śniegu to zagrożenia dla lakieru. Czy jednak piękne, słoneczne dni również mogą być przyczyną kłopotów? Okazuje się, że tak. Upały i wysoka temperatura nie są obojętne dla powłoki lakierniczej i mogą być przyczyną uszkodzeń. Dodatkowo warto pamiętać, że letnie miesiące mają swoją szczególną specyfikę – częściej jeździmy po wiejskich drogach i poza miastami, gdzie lakier narażony jest na uszkodzenia wywołane przez strzelające spod kół kamyczki i żwir oraz roztrzaskane na jego powierzchni owady. Jak zatem zabezpieczyć auto przed słońcem i innymi zagrożeniami, które czyhają na niego w piękne, letni dni?

ochrona lakieru przed sloncem

Filtr UV dla auta?

Na plaży chronimy się przed działaniem promieniowania UV z pomocą specjalnych kremów z filtrem. To skuteczna i sprawdzona metoda, którą stosuje się z powodzeniem od lat. Czy zatem można podobną ochronę zafundować swojemu autu? Okazuje się, że tak – oczywiście nie chodzi o stosowanie preparatów przeznaczonych do ochrony skóry, ale specjalne szampony i woski z filtrem UV. Szampon jest znacznie prostszy w aplikacji, ale nie charakteryzuje się długim czasem działania. Takie rozwiązanie będzie dobre, jeżeli mamy zamiar wybrać się na kilkudniowy camping lub wyprawę po ciepłych zakątkach Europy. Woski z filtrem są znacznie trwalsze i dodatkowo pozwalają uzyskać ładniejszy połysk lakieru, co w czasie urlopowych wypraw nie jest bez znaczenia. Do dyspozycji kierowców są również specjalne politury i środki czyszczące, które czasami można zakupić z dodatkiem substancji chroniących lakier przed promieniowaniem UV.

Preparaty ceramiczne lub grafenowe kontra słońce

Znacznie droższym, ale bardzo skutecznym sposobem na ochronę lakieru przed promieniowaniem słonecznym może okazać się zastosowanie preparatów ceramicznych lub grafenowych. To stosunkowo nowe rozwiązanie, które na naszym rynku jest jeszcze uważane za dyskusyjne. Po części spowodowane jest to niewielkim doświadczeniem polskich kierowców z podobnymi preparatami, a po części spowodowane jest to stosunkowo wysokim kosztem tych środków. Warto jednak przemyśleć taką alternatywę, gdyż markowe produkty ceramiczne, a w szczególności grafenowe są w stanie zabezpieczyć lakier na okres nawet pięciu lat, tworząc na lakierze cienką, twardą warstwę ochronną. Lakier potraktowany takim preparatem ma również mniejszą skłonność do chwytania zabrudzeń, jest odporniejszy na mikrouszkodzenia i rysy oraz znacznie lepiej radzi sobie z zagrożeniami chemicznymi, np. pod postacią kwaśnych, ptasich odchodów czy rozkładających się szczątków owadów.

Folia ochronna

Oklejanie aut folią jest coraz popularniejsze w naszym kraju – zwykle jest to jednak metoda mająca na celu poprawienie wyglądu samochodu lub nadanie mu indywidualnego charakteru. Oklejenie folią jest jednak dość skuteczną i trwałą metodą ochrony lakieru przed promieniami UV. Z pewnością jest to metoda skuteczna, ale jednocześnie bardzo droga – na profesjonalne oklejenie auta potrzeba nierzadko nawet tysięcy złotych i z tego powodu taka metoda ochrony dedykowana jest jedynie dla nowych, drogich aut.

JAK ZABEZPIECZYĆ SAMOCHÓD PRZED KOROZJĄ

Największym wrogiem każdego kierowcy są brawura, alkohol i… rdza. Korozja od zawsze była problemem, z którym posiadacze aut walczą na różne sposoby – różnego rodzaju zabezpieczenia przed takimi kłopotami oferują również producenci samochodów. Mimo zapewnień z ich strony, nie można jednak oczekiwać, że fabryczne metody będą w stu procentach skuteczne. Wynika to głównie z faktu, że karoseria aut istotnie chroniona jest specjalnymi warstwami ochronnymi, ale ekonomia robi swoje i niemal każdy producent stara się możliwie ograniczyć koszty zabezpieczeń tego typu. Nie pozostaje zatem nic innego, jak tylko wziąć sprawę w swoje ręce i samodzielnie zabezpieczyć samochód przed korozją.

jak zabezpieczyc samochod przed korozja

Jak trwałe są fabryczne warstwy antykorozyjne?

Fabryczne powłoki ochronne nakładane na samochody zwykle mają służyć przez okres gwarancji – chodzi o to, aby auto nie wracało do producenta z żądaniem kosztownej naprawy. Zwykle oblicza się ten czas na około 5-6 lat od chwili zakupu. Po tym czasie można mieć praktycznie pewność, że samochód wymaga dodatkowej ochrony – nałożone w fabryce powłoki antykorozyjne po prostu znikają pod wpływem warunków atmosferycznych, uszkodzeń mechanicznych lub chemicznych reakcji ze środkami używanymi do odśnieżania dróg.

Niestety również i młodsze auta mogą mieć problem z korozją, jeżeli tylko miały nieco bardziej burzliwą przeszłość. Powypadkowe samochody mają sporą skłonność do korozji, gdyż uszkodzenia mechaniczne zwykle powodują zniszczenie fabrycznej warstwy antykorozyjnej. Pewną „zasługę” mają tutaj też niektóre, mniej fachowe warsztaty – teoretycznie blacharz powinien odtworzyć również powłoki zabezpieczające przed wilgocią, ale w tanich, mało rzetelnych firmach zwykle nie jest to wykonywane prawidłowo. Niestety na naszych drogach spotkać można setki pojazdów po przejściach i nawet zakup jedno- czy dwuletniego auta z drugiej ręki nie może być gwarancją, że fabryczne zabezpieczenie jest wciąż skuteczne.

Czym zabezpieczyć samochód przed korozją?

Przyczyną korozji jest głównie wilgoć – dlatego też jednym z najlepszym sposobów na zabezpieczenie się przed rdzą jest niedopuszczanie do kontaktu elementów karoserii z wodą. W naszym klimacie trudno jednak liczyć na bezdeszczową pogodę przez cały rok i dlatego warto stosować preparaty ochronne na bazie wosków i olejów. Środki z zawartością hydrofobowych olejów można kupić w postaci wygodnych aerozoli do samodzielnego nakładania, co pozwala dość łatwo zabezpieczyć auto w warunkach domowych. Czy jest to jednak metoda skuteczna?

Środki w aerozolach mają jedną poważną wadę – bardzo trudno z ich pomocą dotrzeć do wszelkich zakamarków auta, a przecież praktyka pokazuje, że właśnie w takich miejscach najchętniej rozwija się rdza. Zamknięte profile, wszelkie szczeliny, elementy podwozia czy ruchome części auta wymagają szczególnej uwagi. Jeżeli decydujemy się na samodzielne natryskiwanie powłok ochronnych, to raczej unikajmy środków o przeznaczeniu uniwersalnym. Na rynku dostępne są specjalne preparaty do ochrony wewnętrznej i zewnętrznej i to właśnie one zapewnią nam optymalną ochronę poszczególnych elementów pojazdu.

Kompleksowa ochrona tylko z fachowcem

Pewność, że auto jest w pełni zabezpieczone przed rdzą da nam jednak jedynie wizyta w warsztacie. W warunkach domowych nie poradzimy sobie bowiem z wszelkimi trudnościami – dobry warsztat posiada narzędzia służące do wtryskiwania preparatów konserwujących w zamknięte profile czy urządzenia pozwalające na dokładne pokrycie całego podwozia warstwą antykorozyjną. Wizyta w warsztacie ma tę dodatkową zaletę, że w przypadku starszych aut, blacharz jest w stanie znaleźć już powstające ogniska korozji i zaproponować skuteczny sposób zahamowania ich rozwoju, czego raczej nie uda nam się zrobić we własnym, ograniczonym zakresie.

JAK NAWOSKOWAĆ SAMOCHÓD?

Woskowanie karoserii samochodowej to nie tylko zabieg kosmetyczny, który ma na celu poprawę wizerunku auta. Pięknie błyszczący lakier to oczywiście duma każdego kierowcy, ale regularne stosowanie preparatów woskowych pomaga również chronić powłoki lakiernicze i sprawiać, że będą one odporniejsze na działanie trudnych warunków zewnętrznych. Woskowanie może również pomóc w usuwaniu delikatnych rys i niedoskonałości, które wypełnione woskiem stają się mniej widoczne. Jak jednak prawidłowo wykonać woskowanie?

lakierowanie samochcodu

Jak przygotować auto do woskowania?

Pierwszym krokiem jest zawsze dokładne umycie samochodu. Warto przy tym posłużyć się specjalnie przeznaczonymi do
tego celu detergentami i szamponami oraz środkami przeznaczonymi do usuwania trudnych zabrudzeń. Przed przystąpieniem do nakładania wosku trzeba też wysuszyć karoserię – można po prostu poczekać, aż woda odparuje lub pomóc sobie chłonnym ręcznikiem z delikatnego materiału.

Woskowanie może pomóc w uzyskaniu pięknego połysku – w tym celu warto jednak wstępnie wypolerować auto, usuwając w ten sposób niewielkie niedoskonałości oraz zmatowioną warstwę lakieru. Dzięki temu wydobędziemy z niego jego naturalną urodę, a woskowanie pomoże nam ją podkreślić. Polerowanie jest czynnością pracochłonną i męczącą. Wielu miłośników motoryzacji stara się ją uprościć z pomocą urządzeń elektrycznych – tutaj jednak warto zachować rozsądek i rozważyć ryzyko. Mechaniczne polerki to urządzenia, które wymagają pewnego doświadczenia i mogą w niewprawnych rękach spowodować uszkodzenia lakieru. Nie mając odpowiedniego doświadczenia lepiej zdecydować na polerowanie ręczne lub oddać wóz do warsztatu, gdzie zajmie się tym profesjonalista.

Jak woskować lakier?

Wosk jest substancją, która bardzo szybko zastyga i dlatego trzeba pamiętać o odpowiedniej temperaturze otoczenia. Optymalna wartość to około 20-25 stopni Celsjusza i dlatego warto poczekać na ciepły, ale nie upalny dzień lub wykonać całą czynność w miejscu, w którym panują odpowiednie warunki. Preparat rozprowadzamy na lakierze cienką warstwą przy pomocy miękkiej ściereczki, uważając aby nie zanieczyścić wosku. Jeżeli do pasty dostaną się drobinki brudu lub grubsze pyłki, istnieje ryzyko, że w czasie nakładania wosku porysujemy lakier. Woskowanie zawsze rozpoczynamy od górnych części auta, sukcesywnie przechodząc w dół.

Jak często woskować samochód?

Wosk zabezpiecza lakier przed negatywnym działaniem czynników atmosferycznych, ale jego skuteczność jest ograniczona w czasie. Oznacza to, że czynność woskowania trzeba regularnie powtarzać. Częstotliwość takich operacji w głównej mierze zależy od warunków eksploatacji auta, stanu lakieru oraz używanych preparatów – woski nakładane w postaci rozcieńczanych wodą płynów utrzymują się na powierzchni lakieru znacznie krócej niż pasty o bardziej stałej konsystencji i dobrym składzie. Warto zapoznać się z dokładną instrukcją na opakowaniu, a w przypadku wątpliwości odwiedzić dobry warsztat lakierniczy, w którym fachowiec wyjaśni wszelkie niejasności dotyczące prawidłowego woskowania lakieru samochodowego.

CZY WARTO POLEROWAĆ LAKIER?

Polerowanie lakieru niektórym wydaje się być czynnością zarezerwowaną jedynie dla osób prawdziwie zakochanych w swoim aucie i zbędną w przypadku samochodów używanych na co dzień. Czy jednak tak jest w rzeczywistości? Czy polerowanie lakieru to jedynie kosmetyczny zabieg stosowany w przypadku samochodów przeznaczonych na wystawy?

polerowanie lakieru

Co daje polerowanie lakieru samochodowego?

Lakier samochodowy nie jest wieczny – trudne warunki użytkowania, sól drogowa oraz czas działają na jego niekorzyść. Polerowanie lakieru pozwala przywrócić mu pierwotny wygląd i sprawić, że auto będzie wyglądać jak nowe. Wygląd samochodu zależy w znacznej mierze właśnie od stanu powłoki lakierniczej – wyszukana sylwetka, zadbana tapicerka czy eleganckie chromy nie mają aż tak wielkiego wpływu na estetykę samochodu, jak właśnie gładka, czysta i lśniąca powierzchnia karoserii. Polerowanie lakieru jest dobrym rozwiązaniem w przypadku jego zmatowienia oraz w sytuacjach, gdy mamy do czynienia z płytkimi rysami.

Niestety nie da się w ten sposób przywrócić blasku lakierom głęboko porysowanym, np. w wyniku zawadzenia o słupek parkingowy czy uszkodzenia uderzeniem kamieni. Wynika to z faktu, że powłoka lakiernicza na aucie jest wielowarstwowa, a zabiegi polerskie wpływają jedynie na zewnętrzną, bezbarwną jego powierzchnię. Jeżeli uszkodzenie jest na tyle poważne, że odsłonięte zostały głębsze warstwy, konieczna będzie interwencja lakiernika.

Czym polerować samochód?

Do polerowania lakieru wykorzystywane są pasty polerskie – specjalne preparaty o właściwościach ściernych, które usuwają cieniutką, zewnętrzną warstwę uszkodzonego lub zmatowionego lakieru. Polerowanie przeprowadzać można ręcznie lub maszynowo. Metoda ręczna jest pracochłonna i męcząca, ale gwarantuje większe bezpieczeństwo, gdyż praktycznie nie występuje tu ryzyko poważnego uszkodzenia lakieru. Cały proces można przyspieszyć, decydując się na zakup polerki mechanicznej – tutaj warto jednak postawić na ostrożność i stosować delikatne pasty polerskie. Zbyt duży nacisk lub wykorzystanie agresywnych preparatów ściernych bez doświadczenia jest obarczone pewnym ryzykiem i może doprowadzić do usunięcia zbyt dużej warstwy lakieru bezbarwnego.

Jak przygotować samochód do polerowania?

Auto przeznaczone do wypolerowania należy przede wszystkim dobrze umyć. Najlepiej wykonać to ręcznie lub skorzystać z usług dobrej myjni bezdotykowej. Automatycznie myjnie są z pewnością rozwiązaniem wygodnym i szybkim, ale mechaniczne szczotki nie wpływają dobrze na powłokę lakierniczą i powodują powstawanie specyficznych, kolistych zarysowań. Jednak nawet zbyt agresywne mycie ręczne może być przyczyną powstawania rys. Aby tego uniknąć warto zwrócić uwagę na materiał, z którego wykonane są gąbki lub ściereczki do tego celu używane, oraz bezwzględnie dbać o ich czystość. Zbierający się na powierzchni gąbki brud oraz pył może zadziałać jak ścierniwo i uszkodzić lakier. Nie warto również agresywnie czyścić powierzchni karoserii poprzez szorowanie, gdyż nadmierny nacisk przy czyszczeniu jest jednym z największych wrogów lakieru.

Nie mając odpowiedniego zapasu czasu lub pewności, że wszystkie czynności przeprowadzimy prawidłowo, lepiej udać się do dobrego warsztatu lakierniczego, oferującego tego typu usługi. Ręka fachowca to nieoceniona pomoc i gwarancja, że samochód wróci na drogę piękny i odświeżony.

JAK ZABEZPIECZYĆ LAKIER PRZED ZIMĄ?

Trzaskający mróz, śnieg, sypiące się spod kół drobiny lodu – to tylko kilka powodów, dla których przed pierwszymi śniegami warto zabezpieczyć lakier w swoim samochodzie. Większość kierowców uważa, że wizyta w myjni samochodowej rozwiązuje wszelkie problemy, ale te nadzieje mogą okazać się złudne. Bez odpowiedniego zabezpieczenia lakier w ciągu zimy może całkowicie stracić swój blask i piękny wygląd. Jak najlepiej go ochronić? Rozwiązaniem problemu może być mycie ręczne oraz woskowanie.

jak zabezpieczyc lakier przed zima

Woskowanie lakieru ma tę zaletę, że nadaje powłoce lakierniczej eleganckiego wyglądu, jednocześnie zapewniając dobrą ochronę przed brudem, błotem i rdzą. Porządne woskowanie nie jest szybkim i łatwym zabiegiem, ale poświęcając na to zadanie odrobinę czasu, możemy być pewni, że lakier będzie wymagał znacznie mniej uwagi w codziennym użytkowaniu. Jak jednak skutecznie woskować auto?

Bezdotykowe nakładanie wosku na mokro

Nakładanie wosku na mokro jest stosunkowo prostą metodą, która nieco przypomina automatyczne woskowanie w myjni. Do tego celu wykorzystywane są specjalne preparaty – niektóre z nich nadają się do bezpośredniego nakładania, ale niektóre z nich dostępne są pod postacią koncentratów, które należy przed użyciem rozcieńczyć wodą. Te pierwsze są oczywiście znacznie łatwiejsze w użytkowaniu, gdyż sprzedawane są w butelkach z rozpylaczem lub pod postacią aerozolu i zwykle wystarczy natrysnąć je na karoserię zaraz po umyciu auta i spłukać. Preparaty rozcieńczalne wodą najlepiej wykorzystać do ostatniego płukania po myciu i nakładać miękką gąbką. Zaletą tej metody jest z pewnością szybkość – nie będzie konieczne tutaj ani wycieranie ani polerowanie. Nie trzeba także w żaden sposób zabezpieczać uszczelek w drzwiach auta. Wadą niestety jest krótki czas ochrony zapewnianej przez tego typu woski i całą czynność trzeba systematycznie powtarzać. Z ich pomocą nie usuniemy też z lakieru głębokich zabrudzeń i nie możemy liczyć na uzyskanie intensywnego połysku.

Ręczne woskowanie lakieru

Dla osób, które cenią sobie trwałość oraz bardzo dobry efekt końcowy, alternatywą może okazać się ręczne woskowanie z użyciem odpowiedniej pasty oraz zwykłych ściereczek. Do tego celu najlepiej wybrać szmatki z mikrofibry, które nie pozostawiają na lakierze włókien i mają odpowiednią twardość do tego typu zadań. Potrzebne będą dwie czyste ściereczki – jedną wykorzystamy do nałożenia preparatu na karoserię, a druga posłuży do wypolerowania lakieru. Zaletą past woskowych jest ich różnorodność – na rynku dostępne są preparaty o właściwościach czyszczących i polerujących, pasty koloryzujące czy barwiące. Do zabezpieczenia lakieru przed zimą najlepiej nadają się woski czyszcząco-polerujące, które dokładnie usuną wszelkie zabrudzenia (również te, których trudno pozbyć się szamponem) oraz zapewnią doskonały efekt końcowy. Wadą tego rozwiązania jest z pewnością konieczność poświęcenia sporej ilości czasu – cała czynność wymaga bowiem nałożenia wosku na cała karoserię, a potem kompleksowego polerowania wszystkich elementów.

Woskowanie maszynowe

Czas potrzebny na polerowanie lakieru można znacząco skrócić, jeżeli do dyspozycji mamy polerkę obrotową lub oscylacyjną. Praca z tymi urządzeniami nieco się różni – o ile polerka oscylacyjna może być z powodzeniem stosowana przez niedoświadczonych użytkowników, to urządzenia obrotowe wymagają już pewnej praktyki. Jeżeli nie mieliśmy wcześniej w ręku polerki obrotowej, to lepiej nie ryzykować – może skończyć się to nadmiernym starciem powłoki lakierniczej lub uszkodzeniem spowodowanym tarciem i przegrzaniem. Polerka oscylacyjna jest znacznie bezpieczniejsza w użytkowaniu, chociaż nie zapewnia aż tak dobrego efektu, jak w przypadku polerek obrotowych.

Lakier pod fachową opieką

Co jednak zrobić, gdy nie dysponujemy umiejętnościami lub wystarczającą ilością czasu na takie zabiegi? Wtedy z pomocą przyjść mogą specjalistyczne warsztaty. Dobry lakiernik wykona woskowanie szybko i profesjonalnie, co jest szczególnie ważne w przypadku drogich samochodów lub aut zabytkowych. Koszt takiej operacji będzie z pewnością wyższy, niż w przypadku samodzielnego woskowania, ale w cenę wliczona jest również pewność, że karoseria auta zabezpieczona i odświeżona została fachowo i kompleksowo.

Volvo

Naprawy powypadkowe, blacharstwo lakiernictwo Volvo

Zapraszamy na powypadkowe, bezgotówkowe naprawy nadwozi samochodów Volvo. Istnieje możliwość zgłaszania szkody na miejscu (z wybranymi towarzystwami ubezpieczeniowymi). Sprawnie przeprowadzamy likwidację szkody komunikacyjnej, by naprawa trwała możliwie najkrócej, choć najważniejszy dla nas jest efekt końcowy w postaci najlepiej naprawionego samochodu.

Zapewniamy wysokiej jakości naprawy blacharsko lakierniczezadzwoń pod nr tel.
509 350 745 (Warszawa – lakiernia i blacharnia),
728 359 779 (Białystok, Ełk – lakiernia i blacharnia)


idealnie dobrane kolory, doskonale spasowane elementy, casino online świetnie wykonana naprawa …

Nasze usługi są skierowane do osób szukających solidnej jakości i sprawnych procedur. Więcej o standardach, którymi się kierujemy przeczytasz w działach blacharstwo, lakiernictwo

Rozliczenia bezgotówkowe – z którymi towarzystwami ubezpieczeniowymi? Informacje i druki znajdziesz w dziale zgłoszenie szkody, druki i formularze

Krótka historia marki Volvo.

Za datę powstania Volvo uznaje się 1927 rok, kiedy to fabrykę opuszcza pierwszy pojazd marki, model OV4, dysponujący czterocylindrowym silnikiem o mocy 28 koni mechanicznych. Założycielami marki są Gustaf Larson, online casino oraz Assar Gabrielsson, którym przyświeca cel tworzenia aut wysokiej jakości, dostosowanych do szwedzkich dróg i tamtejszego klimatu. Przedsiębiorstwo stawia nie tylko na samochody osobowe, ale także w dużej mierze na tworzenie aut ciężarowych i autobusów. Marka Volvo na przestrzeni lat jest jedną z najbezpieczniejszych marek. Na początku lat 70 powstaje centrum techniczne, którego zadaniem jest kompleksowe testowanie systemów bezpieczeństwa stosowanych przez firmę, takich jak abs czy poduszki powietrzne. Pod koniec dwudziestego wieku Volvo wprowadza nowe nazewnictwo modeli, w którym litera S w przedrostu oznacza pojazd typu sedan, V – kombi, a C – coupe. W 1999 roku część koncernu odpowiadającą za produkcję aut osobowych przejmuje Ford.

Aktualnie sprzedawane modele Volvo:

  • Volvo S40
  • Volvo S60
  • Volvo S80
  • Volvo V50
  • Volvo V60
  • Volvo V70
  • Volvo C30
  • Volvo C70
  • Volvo XC60
  • Volvo XC70
  • Volvo XC90


Szwedzka jakość, komfort i elegancka linia nadwozia – to atuty, dzięki którym marka Volvo rozpoznawalna jest na całym świecie. Co jednak zrobić gdy auto uległo wypadkowi lub kolizji, zdarzyła się stłuczka lub lakier stracił swój pierwotny blask? Wtedy potrzebna jest profesjonalna naprawa lakiernicza Volvo – nasz zakład zajmuje się szwedzkimi samochodami od wielu lat, a doświadczony zespół specjalistów upora się fachowo z każdym problemem. Blacharz samochodowy Volvo doprowadzi nadwozie do stanu sprzed kolizji a profesjonalny lakiernik samochodowy Volvo sprawi, że lakier wyglądać będzie jak nowy.

Jakie usługi wykonuje nasz warsztat blacharsko-lakierniczy? Zapewniamy kompleksową obsługę na najwyższym poziomie, oferując:

  • Lakierowanie samochodu Volvo
  • Naprawy blacharskie Volvo
  • Naprawy powypadkowe Volvo
  • Doskonale wyposażone warsztaty lakiernicze i doświadczona obsługa dostępne są przez sześć dni w tygodniu, w trzech oddziałach na terenie Polski. Warszawa, Białystok i Ełk to miasta, w których otworzyliśmy nasze placówki. Jaki jest jednak koszt naprawy lakierniczej Volvo? Wszystko zależy od rozległości i typu uszkodzeń, dlatego też każde zlecenie wyceniamy indywidualnie, proponując klientowi dopasowany do konkretnych warunków cennik. Naprawy blacharskie Volvo można rozliczyć bezgotówkowo, dzięki ścisłej współpracy naszego zakładu z licznymi towarzystwami ubezpieczeniowymi. Możliwa jest także usługa door-to-door, w której samochód odbierany jest i dostarczany w wybrane miejsce.

    Fachowość, doświadczenie i profesjonalizm – to zalety, które wyróżniają nas na tle konkurencji. Dbałość o detale, błyskawiczne naprawy oraz najwyższy komfort obsługi owocują zadowoleniem i pozytywnymi opiniami naszych klientów. Przyjedź do nas swoim Volvo – naprawa lakiernicza i blacharska szwedzkich samochodów to nasza specjalność.

     

     

    SztukaLakierowania.pl
    Gołembiewscy

    ul. św. Wincentego 92
    03-291 Warszawa
    (przy stadninie koni, róg Gilarskiej, wjazd od św. Wincentego,
    biuro w budynku Mazda
    )
    tel. 509 350 745
    tel. 784 597 011

    g.polawski@sztukalakierowania.pl
    pn.-pt. 8:00 – 18:00


    ul. Bracka 9
    15-239 Białystok
    (od ul. Zwierzynieckiej)
    tel. 728 359 779
    pn.-pt. 7:00 - 17:00


    ul. Suwalska 88
    19-300 Ełk
    tel. 509 114 461
    pn.-pt. 9:00-17:00
    Nazwa
    Telefon
    E-mail
    Treść

    Toyota

    Powypadkowe naprawy blacharsko lakiernicze nadwozi Toyota

    Nasza specjalizacja to powypadkowe, bezgotówkowe naprawy nadwozi samochodów japońskiej marki Toyota. Oferujemy możliwość zgłaszania szkody na miejscu (z wybranymi towarzystwami ubezpieczeniowymi). Sprawnie przeprowadzimy likwidację szkody komunikacyjnej, by naprawa trwała możliwie najkrócej, jednak naszym priorytetem są świetnie wykonane naprawy.

    Zapewniamy wysokiej jakości naprawy blacharsko lakiernicze. Bezgotówkowa likwidacja szkód komunikacyjnych, zadzwoń pod nr tel.
    509 350 745 (Warszawa – lakiernia i blacharnia Toyota),
    728 359 779 (Białystok, Ełk – lakiernia i blacharnia Toyota)

    blacharz Toyota, lakiernik Toyota lakiernia Toyota, naprawa powypadkowa Toyota

    … idealnie dobrany kolor, struktura lakieru jak fabryczna, doskonałe szczeliny …

    Zapraszamy jeżeli szukasz solidnej jakości i sprawnych procedur. Więcej o standardach, którymi się kierujemy przeczytasz w działach blacharstwo, lakiernictwo

    Z którymi ubezpieczycielami rozliczenia bezgotówkowe szkody?
    Informacje i druki znajdziesz w dziale
    zgłoszenie szkody, druki i formularze

     

    Naprawy blacharsko lakiernicze Toyota, cennik blacharstwa i lakiernictwa 

    Profesjonalna naprawa blacharska japońskiej marki Toyota – potrzebna wtedy kiedy Twoje auto uległo poważnemu uszkodzeniu drogowemu, kolizji. Nasz zakład oraz nasi doświadczeni pracownicy zajmują się marką Toyota od wielu lat. To właśnie u nas znajdziesz pomoc u specjalistów takich jak: blacharz samochodowy Toyota, lakiernik samochodowy Toyota.

    Nasze usługi realizujemy w trzech dogodnych lokalizacjach – Warszawa, Białystok, Ełk. W zakres naszych usług zaliczamy: lakierowanie samochodu Toyota, naprawy blacharskie Toyota, naprawy powypadkowe Toyota. Wszystkie naprawy lakiernicze realizujemy w profesjonalnej lakierni samochodowej wyposażonej między innymi w profesjonalną komorę lakierniczą.
    Czy naprawa w zakładzie blacharsko lakierniczym Toyota należy do drogich napraw? Cennik blacharstwo lakiernictwo Toyota zależny jest od wyznaczonego zakresu prac,od uszkodzenia lakierniczego Toyota, kończąć na naprawie blacharskiej Toyota. Po wcześniejszych, dokładnych oględzinach możemy podać szczegółowy cennik naprawy auta marki Toyota.

     

    Krótka historia powstania marki Toyota

    Twórcami tej potężnej dziś marki są dwaj ludzie, ojciec i syn. Sakichi Toyoda, który rewolucjonizuje przemysł tekstylny, wprowadzając wiele nowoczesnych rozwiązań oraz casino online jego syn Kiichir Toyoda. Sakichi Toyoda w 1918 roku zakłada firmę Toyoda Spinning and Weaving Co. Ltd, zajmującą się przędzalnictwem i tkactwem, która osiąga duży sukces. Przedsiębiorca umiera w 1930 roku, a pięć lat po jego śmierci powstają, obowiązujące w przedsiębiortswie Toyoty do dzisiaj – maksymy Toyody. Są one zbiorem zasad i norm, mówiących o konieczności wykonywania rzetelnej, uczciwej pracy, oraz stałym dążeniu do bycia coraz lepszym. W 1929 roku, na rok przed śmiercią ojca, Kiichir Toyoda zmienia profil firmy na samochodowy. W 1933 roku produkowany jest pierwszy silnik, a dwa lata później powstaje pierwszy prototyp auta Toyoty, model A1.

    Aktualnie sprzedawane modele Toyota:

    • Toyota iQ
    • Toyota Aygo
    • Toyota Yaris
    • Toyota Verso-S
    • Toyota Urban Cruiser
    • Toyota Auris
    • Toyota Corolla
    • Toyota Verso
    • Toyota Avensis
    • Toyota RAV 4
    • Toyota Prius
    • Toyota LC
    • Toyota LC V8
    • Toyota Hilux
    • Toyota Hiace
    • Toyota Dyna
     

     

    SztukaLakierowania.pl
    Gołembiewscy

    ul. św. Wincentego 92
    03-291 Warszawa
    (przy stadninie koni, róg Gilarskiej, wjazd od św. Wincentego,
    biuro w budynku Mazda
    )
    tel. 509 350 745
    tel. 784 597 011

    g.polawski@sztukalakierowania.pl
    pn.-pt. 8:00 – 18:00


    ul. Bracka 9
    15-239 Białystok
    (od ul. Zwierzynieckiej)
    tel. 728 359 779
    pn.-pt. 7:00 - 17:00


    ul. Suwalska 88
    19-300 Ełk
    tel. 509 114 461
    pn.-pt. 9:00-17:00
    Nazwa
    Telefon
    E-mail
    Treść

    Suzuki

    Powypadkowe naprawy blacharsko lakiernicze nadwozi Suzuki

    Oferujemy profesjonalne powypadkowe naprawy nadwozi samochodów Suzuki. Proponujemy także możliwość zgłaszania szkody na miejscu (z wybranymi towarzystwami ubezpieczeniowymi), rozliczenia bezgotówkowe z firmami ubezpieczeniowymi. Sprawnie przeprowadzimy likwidację szkody komunikacyjnej, by naprawa trwała możliwie najkrócej, ale przede wszystkim była idealnie zrobiona.

    Zapewniamy wysokiej jakości naprawy blacharsko lakiernicze. Bezgotówkowa likwidacja szkód komunikacyjnych, zadzwoń pod nr tel.
    509 350 745 (Warszawa – lakiernia i blacharnia),
    728 359 779 (Białystok, Ełk – lakiernia i blacharnia)

    … idealnie dobrany kolor, brak śladów naprawy – Applicants must have a high best-driving-school.com diploma or equivalency, be 21 years of age or older, pass a DOT drug test and physical and have a commercial drivers permit. nasze standardy są wysokie …

    Zapraszamy jeżeli szukasz solidnej jakości i sprawnych procedur. Więcej o standardach, którymi się kierujemy przeczytasz w działach blacharstwo, lakiernictwo

    Jak zgłosić szkodę? informacje i druki znajdziesz w dzialezgłoszenie szkody, druki i formularze

     

    Krótka historia marki Suzuki.

    Twórcą marki Suzuki jest Michio Suzuki, który w 1909 roku zakłada firmę działającą w przemyśle jedwabniczym. Młody przedsiębiorca ma wtedy wówczas dopiero 20 lat i mało kto wierzy w powodzenie jego przedsiębiorstwa. Suzuki osiąga jednak duży sukces i postanawia stworzyć samochód, którego prototyp jest gotowy w 1937 roku. W trakcie wojny prace nad motoryzacją zostają przerwane i firma na pewien czas wraca do branży jedwabniczej. Po jej zakończeniu produkuje między innymi motorowery, gdyż istnieje duże zapotrzebowanie na rynku, na tani i skuteczny środek transportu. Pierwszym samochodem marki produkowanym seryjnie jest Suzulight.

    Aktualnie sprzedawane modele Suzuki:

    • Suzuki Alto
    • Suzuki Splash
    • Suzuki Swift
    • Suzuki SX4
    • Suzuki SX4 Topline Edition
    • Suzuki Jimny
    • Suzuki Grand Vitara
    • Suzuki Kizashi


    Japońska jakość i innowacyjne rozwiązania – one sprawiają, że popularność aut marki Suzuki nie słabnie na całym świecie. Gdy zdarzy się jednak konieczność skorzystania z usług blacharza lub lakiernika, każdy miłośnik tej marki szuka profesjonalisty. Nasz zakład oferuje możliwość skorzystania z usług zawodowców. Gdy zachodzi potrzeba naprawy nadwozia, gdy lakier straci blask, kiedy zdarzy się stłuczka lub kolizja – możesz na nas liczyć. Profesjonalny blacharz samochodowy Suzuki usunie wszelkie wgniecenia i uszkodzenia, a doświadczony lakiernik samochodowy Suzuki pomoże odświeżyć lub naprawić powłokę lakierniczą – szybko i fachowo.

    Czym się zajmujemy? Oferujemy profesjonalne naprawy blacharsko-lakiernicze Suzuki – auta japońskiej produkcji nie mają przed nami tajemnic, dzięki czemu świadczyć możemy kompleksowy usługi obejmujące m.in.

  • Lakierowanie samochodu Suzuki
  • Naprawy blacharskie Suzuki
  • Naprawy powypadkowe Suzuki
  • Gdzie znajdziesz nasze warsztaty? Warszawa, Ełk i Bydgoszcz – tutaj otworzyliśmy oddziały z profesjonalnie wyposażonymi warsztatami oraz zespołami doświadczonych specjalistów. Ile kosztuje naprawa blacharska Suzuki? Cennik zależny jest od rodzaju naprawy, rozległości uszkodzeń, itp. Dlatego też koszt naprawy lakierniczej Suzuki ustalamy indywidualnie, po uprzednich oględzinach samochodu przez naszych fachowców. Dzięki współpracy z wieloma towarzystwami ubezpieczeniowymi oferujemy także możliwość bezgotówkowego rozliczenia szkód Suzuki. Możliwe jest także wykonanie usługi metodą door-to-door – z odbiorem i dostawą pojazdu w wyznaczone miejsce.

    Naprawy lakiernicze Suzuki przeprowadzamy z użyciem wysokogatunkowych materiałów lakierniczych, markowych preparatów i oryginalnych części zamiennych. Naszymi atutami są: najwyższy standard obsługi, dbałość o detale oraz fachowość, które są gwarancją jakości usługi i trwałości wykonanych napraw. Zapraszamy do kontaktu i odwiedzenia naszych warsztatów.

     

     

    SztukaLakierowania.pl
    Gołembiewscy

    ul. św. Wincentego 92
    03-291 Warszawa
    (przy stadninie koni, róg Gilarskiej, wjazd od św. Wincentego,
    biuro w budynku Mazda
    )
    tel. 509 350 745
    tel. 784 597 011

    g.polawski@sztukalakierowania.pl
    pn.-pt. 8:00 – 18:00


    ul. Bracka 9
    15-239 Białystok
    (od ul. Zwierzynieckiej)
    tel. 728 359 779
    pn.-pt. 7:00 - 17:00


    ul. Suwalska 88
    19-300 Ełk
    tel. 509 114 461
    pn.-pt. 9:00-17:00
    Nazwa
    Telefon
    E-mail
    Treść